Søkeresultater

Hopp til navigering Hopp til søk
  • Angitt solintensitet er hentet fra Teknisk regelverk, Felles elektro/Prosjektering og bygging/Generelle tekniske krav, 2.1 Klimatiske forhold. …ol</sub> || W/m<sup>2</sup> || 1050 || Teknisk regelverk, Felles elektro, Prosjektering og bygging, Generelle tekniske krav.
    52 KB (7 155 ord) - 4. jun. 2021 kl. 11:39
  • 1. Jernbaneverket. ''Regelverk for prosjektering av banestrømforsyning'', Jernbaneverket, (1999)
    21 KB (2 895 ord) - 28. jan. 2015 kl. 15:52
  • Problemstillingene er alltid aktuelle ved prosjektering av nye banestrekninger/ krysningsspor osv. Det vil ofte også være aktuelt …som gjør det mulig å gjøre riktige valg, samt legge premissene for senere prosjektering.
    57 KB (8 220 ord) - 18. mar. 2020 kl. 07:46
  • Problemstillingene er alltid aktuelle ved prosjektering av nye banestrekninger/ kryssingsspor osv. Det vil ofte også være aktuelt …som gjør det mulig å gjøre riktige valg, samt legge premissene for senere prosjektering.
    91 KB (11 487 ord) - 19. aug. 2011 kl. 07:42
  • 5. JD 530 – Jernbaneverkets tekniske regelverk – Prosjektering - 1998
    26 KB (4 143 ord) - 25. feb. 2020 kl. 22:17
  • …som er angitt i Teknisk regelverk: [https://trv.jbv.no/wiki/Kontaktledning/Prosjektering/Autotransformatorsystem_med_seksjonert_kontaktledning AT-system med seksjon [H] ''TET09 - Prosjektering av elektriske anlegg - Parametere for linjer, kabler og skinneføringer - B
    31 KB (4 261 ord) - 23. feb. 2021 kl. 08:35
  • I dag brukes klotiden ved prosjektering fordi kravet til nøyaktighet er stort og dataverktøyene er gode. Tidliger Prosjektering av vertikalkurvaturen er i stor grad avhengig av ''hastigheten'' til det ma
    88 KB (13 177 ord) - 2. jan. 2023 kl. 12:05
  • …dimensjonerende laster”. Med innføringen av disse standardene, samt NS3472 Prosjektering av stålkonstruksjoner” i 1973, ble sikkerhetsfilosofien for statiske ber …. Lastfaktorer for denne grensetilstanden er i hovedsak hentet fra NS3479 ”Prosjektering av bygningskonstruksjoner, dimensjonerende laster”.
    91 KB (13 077 ord) - 24. jan. 2023 kl. 08:38
  • …vil oppstå. Ellers må skjermene dimensjoneres for vindlast ifølge NS 3479 "Prosjektering av bygningskonstruksjoner. Dimensjonerende laster". Skjermen må være mins
    29 KB (4 785 ord) - 14. mai 2024 kl. 10:42
  • 1. Bane NOR – Overbygning – prosjektering – Teknisk regelverk JD 530 1999
    31 KB (4 553 ord) - 23. apr. 2024 kl. 07:37
  • 2. Jernbaneverket Hovedkontoret. ''Regelverk for prosjektering av banestrømforsyning'', (1999)
    31 KB (4 502 ord) - 2. feb. 2015 kl. 14:56
  • Denne veilederen er ment å være et hjelpemiddel som kan benyttes ved prosjektering av hastigheter. Ved å følge retningslinjene som er oppgitt her, sikres de …bruk av parametere som definert i [https://trv.banenor.no/wiki/Overbygning/Prosjektering/Sporets_tras%C3%A9#Horisontaltras.C3.A9 Horisontaltrasé]. Det må beregnes
    38 KB (5 454 ord) - 13. mar. 2023 kl. 16:59
  • …kets ingeniører lettere kan forstå og ta hensyn til dette ved planlegging, prosjektering, bygging, drift og vedlikehold av infrastrukturen. …syning/Prosjektering_og_bygging/Kraftsystem#Kvalitet Teknisk regelverk for prosjektering av banestrømforsyning].
    67 KB (9 952 ord) - 7. des. 2023 kl. 12:27
  • …k kravene var per mai 2017 (hentet fra [http://trv.jbv.no/wiki/Overbygning/Prosjektering/Sporets_trasé#Dimensjonerende_parametre_-_eksisterende_baner Teknisk regel # '''Jernbaneverket - Overbygning-Prosjektering''', Teknisk regelverk JD530 (01.01.99)
    44 KB (6 759 ord) - 19. okt. 2020 kl. 12:33
  • …verifiseres på annen måte. Det stilles også krav til at den ansvarlige for prosjektering, utførelse eller endring av anlegg skal utstede en erklæring om samsvar m
    39 KB (5 546 ord) - 27. feb. 2018 kl. 11:03
  • …Følgende faktorer er derfor svært viktig for å oppnå et godt resultat ved prosjektering og bygging av fast spor:
    38 KB (5 787 ord) - 31. jan. 2019 kl. 09:23
  • 8. Jernbaneverket – Teknisk regelverk, Overbygning, Regler for prosjektering, JD 530 (1998)
    36 KB (5 237 ord) - 1. feb. 2019 kl. 14:59
  • <li> '''Jernbaneverket – Overbygning – Prosjektering''', Teknisk regelverk JD 530 (01.01.99) </li>
    46 KB (6 742 ord) - 10. mar. 2020 kl. 11:28
  • Grunnlaget for sikkerhetsarbeidet ved prosjektering av jernbanetunneler bygger på selvredningsprinsippet, dvs. at ved en event
    67 KB (10 061 ord) - 4. des. 2023 kl. 14:29
  • 5. '''Jernbaneverket''', JD530 Overbygning – regler for prosjektering
    110 KB (15 178 ord) - 16. jan. 2023 kl. 11:25
  • …kene som sorte søyler mellom sporene med svært kort innbyrdes avstand. Ved prosjektering/nybygg settes merkene opp hver 10. meter i kurver (hver 40. meter på rettl …sstiller betingelsene som er angitt i [https://trv.jbv.no/wiki/Overbygning/Prosjektering/Ballast Teknisk regelverk - Ballast], skal det etter pakking/baksing i hels
    76 KB (10 997 ord) - 28. okt. 2021 kl. 08:30
  • …ngen være fri når toget er en bremselengde unna planovergangen. Med dagens prosjektering vil hinderdeteksjon kun være aktuelt for planoverganger med helbomanlegg.
    130 KB (19 422 ord) - 4. mar. 2024 kl. 10:59
Vis ( | neste 50) (20 | 50 | 100 | 250 | 500)