Fil:Hastighetsberegning-tillattomraade1.svg: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Lærebøker i jernbaneteknikk
Hopp til navigering Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring
mIngen redigeringsforklaring
 
Linje 7: Linje 7:


I denne figuren er det brukt følgende parametre:
I denne figuren er det brukt følgende parametre:
(dI/dt)<sub>maks</sub> = 70 mm/s
:(dI/dt)<sub>maks</sub> = 70 mm/s
(dh/dt)<sub>maks</sub> = 46 mm/s
:(dh/dt)<sub>maks</sub> = 46 mm/s
R = 550 m
:R = 550 m
L = 60 m
:L = 60 m

Siste sideversjon per 17. feb. 2014 kl. 13:40

Figur som viser tillatt område (i grått) for kombinasjoner av hastighet og overhøyde i en overgangskurve. Verdi for overhøyde gjelder overgangskurvens ende (OE).

Figurforklaring: grønn linje: maksimalhastighet gitt av (dh/dt)maks, altså rampestigningshastighet blå linje: maksimalhastighet gitt av (dI/dt)maks, alstå rykket rød linje: grense for overhøyden (konstant, gitt av den enkelte forvaltning)

I denne figuren er det brukt følgende parametre:

(dI/dt)maks = 70 mm/s
(dh/dt)maks = 46 mm/s
R = 550 m
L = 60 m

Filhistorikk

Klikk på et tidspunkt for å vise filen slik den var på det tidspunktet.

Dato/klokkeslettMiniatyrbildeDimensjonerBrukerKommentar
nåværende17. feb. 2014 kl. 13:34Miniatyrbilde av versjonen fra 17. feb. 2014 kl. 13:34731 × 551 (93 KB)Skamar (diskusjon | bidrag)Figur som viser tillatt område (i grått) for kombinasjoner av hastighet og overhøyde i en overgangskurve. Verdi for overhøyde gjelder overgangskurvens ende (OE). Figurforklaring: grønn linje: maksimalhastighet gitt av (dh/dt)maks, altså rampestigni

Den følgende siden bruker denne filen: