Alle offentlige logger
Hopp til navigering
Hopp til søk
Kombinert visning av alle loggene på Lærebøker i jernbaneteknikk. Du kan minske antallet resultater ved å velge loggtype, brukernavn eller den siden som er påvirket (husk å skille mellom store og små bokstaver).
- 23. sep. 2011 kl. 07:29 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-311.png (Prinsipp for omvandling av tverrsvilleoverbygning til langsvilleoverbygning)
- 23. sep. 2011 kl. 07:29 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-310.png (Likevektsbetingelse i Zimmermanns metode er at deformasjonen av det elastiske underlaget ved belastning av enkeltlast er i likevekt med nedbøyningen av den uendelige lange bjelke som hviler på det elastiske underlaget.)
- 23. sep. 2011 kl. 07:28 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-309.png (Bøyemodus i svillen ved resonans.)
- 23. sep. 2011 kl. 07:28 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-308.png (Historisk utvikling av tre- og betongsviller ved de nordiske banene fram til 1995. Bildet kan ha endret seg i de senere år.)
- 23. sep. 2011 kl. 07:27 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-307b.png (Såkalt Y-sville. Denne svilletypen bygges opp av H-bjelker som sammensveises. Den er ennå på forsøksstadiet, men vil gi et meget stivt spor sideveis. b)
- 23. sep. 2011 kl. 07:27 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-307a.png (Såkalt Y-sville. Denne svilletypen bygges opp av H-bjelker som sammensveises. Den er ennå på forsøksstadiet, men vil gi et meget stivt spor sideveis. a)
- 23. sep. 2011 kl. 07:26 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-306.png (Bygging av spor med stålsviller.)
- 23. sep. 2011 kl. 07:23 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-305.png (Typisk tverrsnitt av stålsville. Svillen formpresses av stålplate.)
- 23. sep. 2011 kl. 07:21 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-303.png (Rammesviller)
- 23. sep. 2011 kl. 07:21 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-302b.png (Betongsvillene deles prinsipielt inn i monoblokk- og toblokksviller. Førstnevnte er spennarmert, mens toblokksvillene er slakkarmerte. b)
- 23. sep. 2011 kl. 07:21 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-302a.png (Betongsvillene deles prinsipielt inn i monoblokk- og toblokksviller. Førstnevnte er spennarmert, mens toblokksvillene er slakkarmerte. a)
- 23. sep. 2011 kl. 07:20 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-301.png (Svillene bærer skinnen og fordeler lasten ned i ballasten. Svillene kan framstilles av bl.a. tre, betong eller stål.)
- 22. sep. 2011 kl. 10:55 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-257.png (Feilkode - eksempel)
- 22. sep. 2011 kl. 10:55 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-256.png (Sprekkretning)
- 22. sep. 2011 kl. 10:55 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-255.png (2.siffer - hvor i profil)
- 22. sep. 2011 kl. 10:54 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-254.png (1.siffer)
- 22. sep. 2011 kl. 10:54 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-253.png (Sensitivity analysis on defect propagation for transverse defects )
- 22. sep. 2011 kl. 10:53 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-252.png (sprekkvekst tverrsprekker i skinnehodet)
- 22. sep. 2011 kl. 10:53 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-251.png (Sprekkvekst tverrsprekker i ORE testspor)
- 22. sep. 2011 kl. 10:52 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-250.png (Korrosjon i skinnesteg)
- 22. sep. 2011 kl. 10:52 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-249.png (Korrosjon i skinnefot)
- 22. sep. 2011 kl. 10:52 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-248.png (Valsefeil)
- 22. sep. 2011 kl. 10:51 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-247.png (Sluresår)
- 22. sep. 2011 kl. 10:51 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-246b.png (“Squat” b)
- 22. sep. 2011 kl. 10:50 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-246.png (“Squat”)
- 22. sep. 2011 kl. 10:49 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-245.png (Faksimile fra ”The Railway Magazine” mars 2001)
- 22. sep. 2011 kl. 10:49 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-244.png (Kjørekantsprekker)
- 22. sep. 2011 kl. 10:49 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-243b.png (Shelling b)
- 22. sep. 2011 kl. 10:48 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-243a.png (Shelling a)
- 22. sep. 2011 kl. 10:48 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-242.png (Vertikale sprekker)
- 22. sep. 2011 kl. 10:47 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-241.png (Horisontale sprekker)
- 22. sep. 2011 kl. 10:47 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-240.png (Tverrsprekk/nyrebrudd)
- 22. sep. 2011 kl. 09:08 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-239c.png (Tolker for kontroll av tverrprofil c)
- 22. sep. 2011 kl. 09:08 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-239b.png (Tolker for kontroll av tverrprofil b)
- 22. sep. 2011 kl. 09:08 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-239a.png (Tolker for kontroll av tverrprofil a)
- 22. sep. 2011 kl. 09:07 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-238b.png (Kontroll av lengdeprofil b)
- 22. sep. 2011 kl. 09:07 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-238a.png (Kontroll av lengdeprofil a)
- 22. sep. 2011 kl. 09:07 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-237.png (Induktiv virvelstrøm)
- 22. sep. 2011 kl. 09:06 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-236.png (Avsøkningsområde i skinnefot)
- 22. sep. 2011 kl. 09:06 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-235b.png (Ultralydkontroll av skinner i valseverk b)
- 22. sep. 2011 kl. 09:06 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-235a.png (Ultralydkontroll av skinner i valseverk a)
- 22. sep. 2011 kl. 09:05 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-234.png (Egenspenninger i skinner)
- 22. sep. 2011 kl. 09:05 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-233.png (Rulleretting av skinner (Inexa - Luleå))
- 22. sep. 2011 kl. 09:04 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-232.png (Hodeherding – ”In line”)
- 22. sep. 2011 kl. 09:04 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-231.png (Hodeherding – ”Off line”)
- 22. sep. 2011 kl. 09:04 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-230.png (Valsing)
- 22. sep. 2011 kl. 09:03 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-229.png (Triovalse)
- 21. sep. 2011 kl. 16:10 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-228a.png (Strengstøping a)
- 21. sep. 2011 kl. 16:10 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-228.png (Strengstøping a)
- 21. sep. 2011 kl. 16:09 Yasa diskusjon bidrag lastet opp en ny versjon av Fil:Fig533-227.png (konverter)
- 21. sep. 2011 kl. 16:09 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-227.png (konverter)
- 21. sep. 2011 kl. 16:09 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-226.png (Oksygenblåsing i konverter)
- 21. sep. 2011 kl. 16:08 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-225.png (Skinneprodusenter i Europa)
- 21. sep. 2011 kl. 16:08 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-224.png (Skinneprodusenter i Europa)
- 21. sep. 2011 kl. 16:07 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-223.png (Levetid for skinner)
- 21. sep. 2011 kl. 16:06 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-222b.png (Skinneslitasje på Ofotbanen b)
- 21. sep. 2011 kl. 16:06 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-222a.png (Skinneslitasje på Ofotbanen a)
- 21. sep. 2011 kl. 16:05 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-221.png (Slitasje hjul og skinne)
- 21. sep. 2011 kl. 16:04 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-220.png (Valg av skinnestål iht. ”Innotrack” prosjektet)
- 21. sep. 2011 kl. 16:04 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-219.png (Valg av skinnestål etter UIC 721)
- 21. sep. 2011 kl. 16:03 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-218.png (Bruddseighetstester på hel skinne UIC900A)
- 21. sep. 2011 kl. 16:03 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-217.png (Testoppsett for bruddmekanisk prøving)
- 21. sep. 2011 kl. 16:02 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-216.png (Slagseighet for skinnestål)
- 21. sep. 2011 kl. 16:02 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-215.png (Utmattingsfasthet som funksjon av strekkfasthet for skinner)
- 21. sep. 2011 kl. 16:01 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-214.png (Deformasjonsherding)
- 21. sep. 2011 kl. 16:01 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-213.png (Helstøpt skinnekryss i 12-14% manganstål)
- 21. sep. 2011 kl. 16:01 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-212.png (Hardhetsprofil i hodeherdede skinner)
- 21. sep. 2011 kl. 16:00 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-211.png (Finperlittisering)
- 21. sep. 2011 kl. 16:00 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-210.png (Fasthet avhengig av lamellavstand i perlitt)
- 21. sep. 2011 kl. 16:00 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-209.png (Nødvendig avkjølingstid)
- 21. sep. 2011 kl. 15:59 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-208.png (Varmepåvirket sone)
- 21. sep. 2011 kl. 15:59 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-207.png (Martensittstruktur)
- 21. sep. 2011 kl. 15:59 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-206.png (Jern/karbon-diagrammet)
- 21. sep. 2011 kl. 15:58 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-205.png (Overeutektoid stål)
- 21. sep. 2011 kl. 15:58 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-204.png (Undereutektoid stål)
- 21. sep. 2011 kl. 15:58 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-203.png (Perlittstruktur)
- 21. sep. 2011 kl. 15:57 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-202.png (Skinnekvaliteter - historikk)
- 21. sep. 2011 kl. 15:57 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-201.png (Skinneprofiler - historikk)
- 14. sep. 2011 kl. 05:22 Jcs diskusjon bidrag flyttet siden Sporet som system/Samvirke rullende materiell-bane, del 2 til Teknisk linjeføring
- 13. sep. 2011 kl. 10:56 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.14.png (Viltgjerde må være godt synlig. Skisse til viltgjerde med lett synlig plate.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:55 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.13.png (Viltgjerde for å hindre at rein går inn i sporet.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:55 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.12.png (Eksempel på viltgjerde.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:55 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.11.png (Nettinggjerde benyttes i inn- og utmark, fortrinnsvis for beskyttelse mot sau.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:54 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.10.png (Trådgjerde benyttes i inn- og utmark for markering av jernbanens grenser og for beskyttelse mot storfe.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:54 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.9.png (Elgens kryssing av jernbanesporet i områder hvor det ikke er blitt ryddet skog langs linjen (øverst), og der det er blitt ryddet langs jernbanelinjen (under). Etter Ulleberg og Jaren 1991.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:53 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.8.png (Skjematisk oversikt over meldingsprosedyrer ved en dyrepåkjørsel.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:53 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.7.jpg (Registrering av merket elg i Stor-Elvdal februar 1999.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:53 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.6.png (Sammenheng mellom toghastighet og påkjørselsrisiko i Østerdalen.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:52 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.5.png (Resultater fra undersøkelser av påkjørselsrisiko (%) for persontog og godstog i Østerdalen.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:52 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.4.png (Østerdalen har man studert elgtrekkene. Over er illustrert elgtrekk fra sommerbeite (sirkler) til vinterområder (piler).)
- 13. sep. 2011 kl. 10:51 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.3.png (Typer og antall dyrepåkjørsler registrert i Banedatabanken i 1998.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:51 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.2.png (Antall dyrepåkjørsler i hver baneregion i 1998.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:50 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.1.png (Fellingsmåte for storvilt i 1993/94.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:50 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Bilde11.7.jpg (Riktig plassert og utformet viltgjerde hindrer elg i å krysse jernbanelinjen.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:50 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Bilde11.6.jpg (Viltpåkjørsler kan reduseres ved skogrydding. Eksempel ved Nordlandsbanen.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:49 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Bilde11.5.jpg (Foring av elg i sidedaler har gitt gode resultater i Østerdalen.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:49 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Bilde11.4.jpg (Elgen spiser gjerne furubar vinterstid. Strekninger med ungfuru langs jernbanen er risikofylte med tanke på elgpåkjørsler.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:48 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Bilde11.3.jpg (Når snøen skjuler lyngen, går elgen over til å beite på tynne kvister, fortrinnsvis fra lauvtrær som rogn, selje og osp. Blir snødybden større enn 70 cm, trekker elgen til tradisjonelt snøfattige vinterbeiteområder.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:48 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Bilde11.2.jpg (Påkjørsler av dyr har flere konsekvenser : dyr lider og dør, togpersonell får ubehagelige opplevelser, tog skades og forsinkes og grunneiere mister betydelige jaktinntekter mv.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:47 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Bilde11.1.jpg (Årlig blir et stort antall elg påkjørt og drept av bil- eller togtrafikk.)