Opplastinger av Yasa
Hopp til navigering
Hopp til søk
Denne spesialsiden viser alle opplastede filer.
Dato | Navn | Miniatyrbilde | Størrelse (byte) | Beskrivelse | Versjoner |
---|---|---|---|---|---|
19. des. 2011 kl. 14:15 | Ekstra figur.png (fil) | 151 KB | Man ser her for hver sporseksjon dataelementer som lengde, tilknytning til neste sporseksjon, betegnelse på tilhørende signal, siktavstand, antall aspekter i signalet m.m. | 1 | |
19. des. 2011 kl. 14:08 | Fig-10.png (fil) | 57 KB | 10Togfølge-diagram for strekning med konstant hastighet med stopp. | 1 | |
19. des. 2011 kl. 14:09 | Fig-11.png (fil) | 45 KB | Togfølge-diagram for hastighetsreduksjon og konstant signalavstand. | 1 | |
19. des. 2011 kl. 14:10 | Fig-12.png (fil) | 40 KB | Togfølgediagram for to tog som starter fra en stasjon. | 1 | |
19. des. 2011 kl. 14:10 | Fig-13.png (fil) | 46 KB | Togfølgediagram for to tog som ankommer en større stasjonen. | 1 | |
15. des. 2011 kl. 13:31 | Fig-14.png (fil) | 21 KB | Mer detaljert grafisk rute med blandet trafikk. | 1 | |
15. des. 2011 kl. 13:32 | Fig-15.png (fil) | 28 KB | Grafisk rute med puljer på 3 direkte og 2 stoppende tog. | 1 | |
15. des. 2011 kl. 13:32 | Fig-16.png (fil) | 6 KB | Skjematisk framstilling av en stasjon og hovedsignalenes plassering. | 1 | |
15. des. 2011 kl. 13:33 | Fig-17.png (fil) | 19 KB | Maksimalt tett trafikk over et strekningsavsnitt med idealiserte stasjoner. | 1 | |
15. des. 2011 kl. 13:33 | Fig-18.png (fil) | 15 KB | De fire ulike togfølgetilfellene ved enkeltsporet drift. | 1 | |
15. des. 2011 kl. 13:34 | Fig-19.png (fil) | 11 KB | Togfølgetider ved kjøring i samme retning på enkeltspor: øverst: stasjoner uten mellomliggende blokkpost, midten: blokkpost, avstanden fra st. A til blokkpost er dimensjonerende, nederst: blokkpost, avstanden fra blokkpost til st. B er dimensjonerende | 1 | |
19. des. 2011 kl. 14:11 | Fig-20.png (fil) | 58 KB | Tid-veg diagram for kryssing mellom to nærtrafikktog uten rutemessig stopp. | 1 | |
19. des. 2011 kl. 14:12 | Fig-21.png (fil) | 30 KB | Samlet tidsforbruk (T) som funksjon av starttidsforskyvningen (t) for to nærtrafikktog uten rutemessig stopp. | 1 | |
15. des. 2011 kl. 13:35 | Fig-22.png (fil) | 33 KB | Forsinkelsesforplantning ved ensartet trafikk (j=3). | 1 | |
15. des. 2011 kl. 13:35 | Fig-23.png (fil) | 29 KB | Eksempel på forsinkelsesforplantning ved blandet trafikk (n=2, m=1, j=5). | 1 | |
19. des. 2011 kl. 14:13 | Fig-24.png (fil) | 26 KB | Forsinkelsesforplantning som funksjon av utnyttelsesgrad. | 1 | |
19. des. 2011 kl. 14:16 | Fig-25.png (fil) | 69 KB | Eksempel på grafisk fremstilling av simulert trafikk. | 1 | |
19. des. 2011 kl. 14:16 | Fig-26.png (fil) | 95 KB | Eksempel på utskrift av sporseksjoner hvor tog må stoppe eller bremse. | 1 | |
15. des. 2011 kl. 13:27 | Fig-4.png (fil) | 6 KB | Minste togfølgetid ved 3-begrep signalering | 1 | |
15. des. 2011 kl. 13:27 | Fig-5.png (fil) | 7 KB | Minste togfølgetid ved 4-begrep signalering | 1 | |
15. des. 2011 kl. 13:27 | Fig-6.png (fil) | 18 KB | Begynnelsen av togfølge-diagram. | 1 | |
15. des. 2011 kl. 13:28 | Fig-7.png (fil) | 26 KB | Togfølge-diagram med første tog og signalbilder bak toget. | 1 | |
15. des. 2011 kl. 13:28 | Fig-8.png (fil) | 28 KB | Fullstendig togfølge-diagram inklusive hjelpelinjer. | 1 | |
15. des. 2011 kl. 13:31 | Fig-9.png (fil) | 28 KB | Fullstendig togfølgediagram slik de oftest vises (hjelpelinjer fjernet). | 1 | |
22. aug. 2011 kl. 09:22 | Fig521-101.png (fil) | 6 KB | Jernbaneverkets lærebøker. | 1 | |
22. aug. 2011 kl. 11:28 | Fig521-201.png (fil) | 31 KB | Et moderne jernbaneanlegg kan sammenlignes med et system i seriestruktur | 1 | |
22. aug. 2011 kl. 11:33 | Fig521-202.png (fil) | 29 KB | Prinsippskisse på elementer som må harmoniseres ved prosjektering og utbygging av høyhastighets jernbaneanlegg | 1 | |
22. aug. 2011 kl. 11:33 | Fig521-203.png (fil) | 27 KB | Lastfordelingsprinsipp | 1 | |
22. aug. 2011 kl. 12:24 | Fig521-204.png (fil) | 24 KB | Fikse resolusjonen | 2 | |
22. aug. 2011 kl. 11:34 | Fig521-205.png (fil) | 36 KB | Ballastprofil for dobbeltspor | 1 | |
22. aug. 2011 kl. 11:35 | Fig521-206.png (fil) | 32 KB | Kabelfritt profil | 1 | |
22. aug. 2011 kl. 12:29 | Fig521-207.png (fil) | 126 KB | Erfaringsområde for kornfordeling av leire til vegfyllinger | 1 | |
22. aug. 2011 kl. 11:36 | Fig521-208.png (fil) | 30 KB | Prinsippskisse av leirfylling med sandlag og sanddren | 1 | |
22. aug. 2011 kl. 12:28 | Fig521-209.png (fil) | 69 KB | Anbefalt tverrprofil av leirfylling | 1 | |
22. aug. 2011 kl. 12:30 | Fig521-210.png (fil) | 71 KB | Prinsippskisse av lettfylling | 1 | |
22. aug. 2011 kl. 11:36 | Fig521-211.png (fil) | 37 KB | Prinsippskisse for bruk av EPS-blokker i jernbanefylling | 1 | |
22. aug. 2011 kl. 11:37 | Fig521-212.png (fil) | 23 KB | Minimumskrav til planering av utfylt masse | 1 | |
22. aug. 2011 kl. 11:38 | Fig521-213.png (fil) | 27 KB | Forsterkning av fyllingsfot | 1 | |
22. aug. 2011 kl. 11:38 | Fig521-214.png (fil) | 21 KB | Tilpasning av skjæringshelning til sprekkeplan | 1 | |
22. aug. 2011 kl. 11:38 | Fig521-215.png (fil) | 21 KB | Fjellskråning med fanggrøfter | 1 | |
22. aug. 2011 kl. 11:39 | Fig521-216.png (fil) | 24 KB | Åpen grøft erstattes av rør med kummer | 1 | |
22. aug. 2011 kl. 12:35 | Fig521-217.png (fil) | 3 KB | Nytt figur betegnelse | 3 | |
22. aug. 2011 kl. 11:57 | Fig521-218.png (fil) | 26 KB | Åpen grøft med forankret betongmur | 2 | |
22. aug. 2011 kl. 11:58 | Fig521-219.png (fil) | 26 KB | Åpen grøft erstattes med rør og kummer | 1 | |
25. aug. 2011 kl. 07:39 | Fig521-301.png (fil) | 6 KB | Modul, M, som funksjon av effektivspenning for forskjellige jordarter, prinsipp-skisse. | 1 | |
25. aug. 2011 kl. 07:39 | Fig521-302.png (fil) | 5 KB | Modultall m, og spenningseksponent a, for norsk leire | 1 | |
25. aug. 2011 kl. 07:40 | Fig521-303.png (fil) | 4 KB | Beregning av stripelast pga. fylling | 1 | |
25. aug. 2011 kl. 07:40 | Fig521-304.png (fil) | 9 KB | Spenningsendringer under stripelast – problemstilling | 1 | |
25. aug. 2011 kl. 07:41 | Fig521-305.png (fil) | 15 KB | Spenningsfordeling for overflatebelastning, tilpasset jordarten sine egenskaper. B = fundamentbredde, L = fundamentlengde, Δz = tilleggsspenning på dybde z, q = stripelast på grunnen | 1 | |
25. aug. 2011 kl. 07:41 | Fig521-306.png (fil) | 12 KB | Endring i effektiv vertikalspenning, z', i grunnen, - og resulterende tøyninger i et jordelement på dyp z | 1 |