Forskjell mellom versjoner av «Kriterier for valg av tunneltverrsnitt»
(→Tunneltverrsnitt) |
|||
Linje 1: | Linje 1: | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
=Tunneltverrsnitt= | =Tunneltverrsnitt= | ||
Det er vurdert tunneltverrsnitt for ettløpstunnel V=250 km/h for TBM og konvensjonell drift. | Det er vurdert tunneltverrsnitt for ettløpstunnel V=250 km/h for TBM og konvensjonell drift. |
Revisjonen fra 5. jun. 2012 kl. 12:49
Tunneltverrsnitt
Det er vurdert tunneltverrsnitt for ettløpstunnel V=250 km/h for TBM og konvensjonell drift.
Innhente info om tverrsnitt fra Sveits, Tyskland og Østerrike om anvendte TBM-profiler for tunneler + info fra Follotunnelen.
Bestemmende faktorer ved utforming av tunneltverrsnitt
Avventer utredning vedr. KL som ser ut til å være dimensjonerende for TBM-profilets størrelse.