Høringskommentarer: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Lærebøker i jernbaneteknikk
Hopp til navigering Hopp til søk
Ingen redigeringsforklaring
Ingen redigeringsforklaring
Linje 16: Linje 16:
! Tema !! Kommentar!! Divisjon
! Tema !! Kommentar!! Divisjon
|-
|-
| Vann- og frostsikring || Vi bør prinsipielt redusere eller helt unngå brennbare materialer i konstruksjonser i tunneler. Dette selv om de skulle være brannsikrede || Bane
| Vann- og frostsikring (materialvalg) || Vi bør prinsipielt redusere eller helt unngå brennbare materialer i konstruksjonser i tunneler. Dette selv om de skulle være brannsikrede || Bane
|-
|-
|}
|}

Sideversjonen fra 3. okt. 2012 kl. 08:59

TUNNELKONSTRUKSJON

Tema Kommentar Divisjon
Inspeksjon Varierende kvalitet på stabilitetssikring. Tror ikke kravendringer og presiseringer i Teknisk regelverk vil sikre at det ikke er nødvendig med jevnlig inspeksjon med dagens løsninger, selv med innskjerping av sikringsnivå Utbygging
Inspeksjon At det kan og bør fokuseres på andre metoder for inspeksjon bak hvelv er bra Utbygging
Inspeksjon Ønsker ikke konstruksjoner som krever jevnlig inspeksjon fra begrensede rom mellom, bak eller inni konstruksjonsløsninger Bane
Tema Kommentar Divisjon
Vann- og frostsikring (materialvalg) Vi bør prinsipielt redusere eller helt unngå brennbare materialer i konstruksjonser i tunneler. Dette selv om de skulle være brannsikrede Bane
Tema Kommentar Divisjon
Rensk Manuell rensk som hovedregel kan være noe kontroversielt (HMS-argument). Manuell rensk gir imidlertid mye bedre kontroll av bomt berg og riktigere plassering av bolter når dette vurderes samtidig. Ulemper: Høyere risiko for skader, tungt arbeid og mer tidkrevende. Utbygging
Rensk Utbygging
Rensk