Forskjell mellom versjoner av «Diskusjon:Impedans i jernbanenettet»

Fra Lærebøker i jernbaneteknikk
Hopp til: navigasjon, søk
Linje 8: Linje 8:
  
 
Altså med delta Us-j, ikke delta Ua-j.
 
Altså med delta Us-j, ikke delta Ua-j.
 +
 +
Ifølge professor Hans Kristian Høidalen på NTNU er kravene til vern (i forhold til det som står i kap 1.1.4):
 +
Selectivity
 +
– Detect and isolate the faulty item only
 +
• Stability
 +
– Leave all healthy circuits intact
 +
• Sensitivity
 +
– Detect even the smallest fault
 +
• Speed
 +
– Minimize damage to components, surroundings and personnel.
 +
• Simple/inexpensive
 +
– Minimize the risk of wrong settings due to complications
 +
• Security
 +
– Dependable: Always trip when requested
 +
– Secure: Never trip when not supposed to

Revisjonen fra 23. jan. 2015 kl. 09:44

Burde ikke likning 15 være:

[math]\Delta U_{s-j}=Z_{ss-j} \cdot I_s + Z_{as-j}\cdot I_a[/math] [V/m] 15

?

Altså med delta Us-j, ikke delta Ua-j.

Ifølge professor Hans Kristian Høidalen på NTNU er kravene til vern (i forhold til det som står i kap 1.1.4): Selectivity – Detect and isolate the faulty item only • Stability – Leave all healthy circuits intact • Sensitivity – Detect even the smallest fault • Speed – Minimize damage to components, surroundings and personnel. • Simple/inexpensive – Minimize the risk of wrong settings due to complications • Security – Dependable: Always trip when requested – Secure: Never trip when not supposed to