Forskjell mellom versjoner av «Diskusjon:Impedans i jernbanenettet»
Linje 8: | Linje 8: | ||
Altså med delta Us-j, ikke delta Ua-j. | Altså med delta Us-j, ikke delta Ua-j. | ||
+ | |||
+ | Ifølge professor Hans Kristian Høidalen på NTNU er kravene til vern (i forhold til det som står i kap 1.1.4): | ||
+ | Selectivity | ||
+ | – Detect and isolate the faulty item only | ||
+ | • Stability | ||
+ | – Leave all healthy circuits intact | ||
+ | • Sensitivity | ||
+ | – Detect even the smallest fault | ||
+ | • Speed | ||
+ | – Minimize damage to components, surroundings and personnel. | ||
+ | • Simple/inexpensive | ||
+ | – Minimize the risk of wrong settings due to complications | ||
+ | • Security | ||
+ | – Dependable: Always trip when requested | ||
+ | – Secure: Never trip when not supposed to |
Revisjonen fra 23. jan. 2015 kl. 09:44
Burde ikke likning 15 være:
[math]\Delta U_{s-j}=Z_{ss-j} \cdot I_s + Z_{as-j}\cdot I_a[/math] [V/m] | 15 |
?
Altså med delta Us-j, ikke delta Ua-j.
Ifølge professor Hans Kristian Høidalen på NTNU er kravene til vern (i forhold til det som står i kap 1.1.4): Selectivity – Detect and isolate the faulty item only • Stability – Leave all healthy circuits intact • Sensitivity – Detect even the smallest fault • Speed – Minimize damage to components, surroundings and personnel. • Simple/inexpensive – Minimize the risk of wrong settings due to complications • Security – Dependable: Always trip when requested – Secure: Never trip when not supposed to