Diskusjon:Impedans i jernbanenettet: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Lærebøker i jernbaneteknikk
Hopp til navigering Hopp til søk
Ingen redigeringsforklaring
Ingen redigeringsforklaring
 
(Én mellomliggende revisjon av samme bruker vises ikke)
Linje 1: Linje 1:
Burde ikke likning 15 være:
Ifølge professor Hans Kristian Høidalen på NTNU er kravene til vern (i forhold til det som står i kap 1.1.4):
 
Selectivity
{|width="65%"
– Detect and isolate the faulty item only
|-
• Stability
| <math>\Delta U_{s-j}=Z_{ss-j} \cdot I_s + Z_{as-j}\cdot I_a</math> [V/m] || align="right" |15
– Leave all healthy circuits intact
|}
• Sensitivity
?
– Detect even the smallest fault
 
• Speed
Altså med delta Us-j, ikke delta Ua-j.
– Minimize damage to components, surroundings and personnel.
• Simple/inexpensive
– Minimize the risk of wrong settings due to complications
• Security
– Dependable: Always trip when requested
– Secure: Never trip when not supposed to

Siste sideversjon per 27. jan. 2015 kl. 13:03

Ifølge professor Hans Kristian Høidalen på NTNU er kravene til vern (i forhold til det som står i kap 1.1.4): Selectivity – Detect and isolate the faulty item only • Stability – Leave all healthy circuits intact • Sensitivity – Detect even the smallest fault • Speed – Minimize damage to components, surroundings and personnel. • Simple/inexpensive – Minimize the risk of wrong settings due to complications • Security – Dependable: Always trip when requested – Secure: Never trip when not supposed to