Forskjell mellom versjoner av «Banestrømforsyning»
(Opprettet nytt kapittel.) |
|||
(En mellomliggende revisjon av en annen bruker er ikke vist) | |||
Linje 1: | Linje 1: | ||
− | Banestrøm er ifølge definisjonen i | + | Banestrøm er ifølge definisjonen i Bane NORs [[:trv:Felles_bestemmelser/Definisjoner,_forkortelser_og_symboler|tekniske regelverk]] den elektriske strøm som brukes til elektrisk fremdrift av tog og oppvarming av rullende materiell. Fagområdet banestrømforsyning omfatter følgende temaer: |
* [[Generell beskrivelse av banestrømforsyning]] | * [[Generell beskrivelse av banestrømforsyning]] | ||
Linje 6: | Linje 6: | ||
* [[Kortslutningsstrømmer]] | * [[Kortslutningsstrømmer]] | ||
* [[Vern i banestrømforsyningen]] | * [[Vern i banestrømforsyningen]] | ||
+ | * [[Termisk_dimensjonering_av_ledere|Termisk dimensjonering av ledere]] | ||
* [[Støy i banestrømforsyningen]] | * [[Støy i banestrømforsyningen]] | ||
* [[Koblingshus]] | * [[Koblingshus]] |
Nåværende revisjon fra 3. okt. 2018 kl. 14:30
Banestrøm er ifølge definisjonen i Bane NORs tekniske regelverk den elektriske strøm som brukes til elektrisk fremdrift av tog og oppvarming av rullende materiell. Fagområdet banestrømforsyning omfatter følgende temaer:
- Generell beskrivelse av banestrømforsyning
- Effektflyt
- Impedans i jernbanenettet
- Kortslutningsstrømmer
- Vern i banestrømforsyningen
- Termisk dimensjonering av ledere
- Støy i banestrømforsyningen
- Koblingshus
- Sonegrensebrytere
- Kondensatorbatterier
- Fjernstyring av banestrømforsyningen
- Nødfrakobling
- Forsterkningstiltak av banestrømforsyningen
- Hjelpeverktøy for banestrømforsyningen
- Stabilitet i kraftsystemet
- Bruk av autotransformatorer i banestrømforsyningen