Brukerbidrag av Yasa
Hopp til navigering
Hopp til søk
13. sep. 2011
- 07:2813. sep. 2011 kl. 07:28 diff hist +123 N Fil:Fig532-319.png Parametre for bestemmelse av bevegelsesenergien til et hjul som blir utsatt for translasjonsbevegelse og rotasjonsbevegelse siste
- 07:2813. sep. 2011 kl. 07:28 diff hist +55 N Fil:Trekkraft IC70 El18.png Trekkraftsdiagram for IC 70, X 2000 og lok 2000 (El 18) siste
- 07:2713. sep. 2011 kl. 07:27 diff hist +27 N Fil:Trekkraft El17.png Trekkraftsdiagram for El 17 siste
- 07:2713. sep. 2011 kl. 07:27 diff hist +94 N Fil:Fig532-318.png Generelt vil trekkraftkarakteristikken for et elektrisk lokomotiv settes sammen av flere deler siste
- 07:2613. sep. 2011 kl. 07:26 diff hist +64 N Fil:Fig532-317.png Timetrekkraft og kontinuerlig trekkraft på prinsipielt grunnlag siste
- 07:2613. sep. 2011 kl. 07:26 diff hist +72 N Fil:Fig532-316.png Det er forskjellige måter å framstille trekkraft og kjøremotstand på siste
- 07:2513. sep. 2011 kl. 07:25 diff hist +86 N Fil:Fig532-315.png Ved gitt hastighet V1 har toget tilstrekkelig trekkraft til å overvinne stigningen s1 siste
- 07:2513. sep. 2011 kl. 07:25 diff hist +107 N Fil:Fig532-314.png Prinsippskisse for forholdet mellom spesifikk trekkraft og spesifikk grunnmotstand for godstog og persontog siste
- 07:2513. sep. 2011 kl. 07:25 diff hist +17 N Fil:Fig532-313.png Stigningsmotstand siste
- 07:2413. sep. 2011 kl. 07:24 diff hist +29 N Fil:Fig532-312.png Hjulsatsens stilling i kurver siste
- 07:2413. sep. 2011 kl. 07:24 diff hist +39 N Fil:Fig532-311.png Grunnmotstand som funksjon av hastighet siste
- 07:2413. sep. 2011 kl. 07:24 diff hist +39 N Fil:Fig532-310.png Parametre som påvirker rullemotstanden siste
- 07:2313. sep. 2011 kl. 07:23 diff hist +78 N Fil:Fig532-309.png Trekkraftkurve under hensyntagen til at adhesjonen avtar med økende hastighet siste
- 07:2313. sep. 2011 kl. 07:23 diff hist +40 N Fil:Fig532-308.png Trekkraftkurve som funksjon av hastighet siste
- 07:2313. sep. 2011 kl. 07:23 diff hist +56 N Fil:Fig532-307.png Adhesjon som funksjon av hastighet iht. Curtius-Kniffler siste
- 07:2213. sep. 2011 kl. 07:22 diff hist +45 N Fil:Fig532-306.png Adhesjonen varierer som funksjon av hastighet siste
- 07:2213. sep. 2011 kl. 07:22 diff hist +59 N Fil:Fig532-305.png Lokomotivets trekkraft overføres til skinnene ved adhesjon siste
- 07:2213. sep. 2011 kl. 07:22 diff hist +8 N Fil:Fig532-304.png Glidning siste
- 07:2113. sep. 2011 kl. 07:21 diff hist +7 N Fil:Fig532-303.png Sliring siste
- 07:2013. sep. 2011 kl. 07:20 diff hist +7 N Fil:Fig532-302.png Rulling siste
- 07:2013. sep. 2011 kl. 07:20 diff hist +57 N Fil:Fig532-301.png Lokomotivets trekkraft overføres til skinne ved adhesjon siste
- 06:3913. sep. 2011 kl. 06:39 diff hist +69 184 N Teknisk linjeføring Ny side: __NUMBEREDHEADINGS__ == Innledning== Samvirke rullende materiell/bane del 1 omhandler vognens bevegelser på sporet, herunder konisitet og vogndynamikk. Denne delen omhandler 2 emner. Før...
9. sep. 2011
- 13:309. sep. 2011 kl. 13:30 diff hist +581 Sporets trasé/Minste tverrsnitt og profiler Ingen redigeringsforklaring
- 12:169. sep. 2011 kl. 12:16 diff hist +1 566 Sporets trasé/Minste tverrsnitt og profiler Ingen redigeringsforklaring
8. sep. 2011
- 14:138. sep. 2011 kl. 14:13 diff hist +1 853 Sporets trasé/Minste tverrsnitt og profiler Ingen redigeringsforklaring
7. sep. 2011
- 14:057. sep. 2011 kl. 14:05 diff hist +474 Sporets trasé/Minste tverrsnitt og profiler Ingen redigeringsforklaring
6. sep. 2011
- 15:036. sep. 2011 kl. 15:03 diff hist +926 Sporets trasé/Minste tverrsnitt og profiler Lastet opp figurene
- 14:186. sep. 2011 kl. 14:18 diff hist +24 N Fil:Fig531-535.png Frittromsprofil for PXXX siste
- 14:176. sep. 2011 kl. 14:17 diff hist +18 N Fil:Fig531-534.png Lasteprofil UIC GC siste
- 14:176. sep. 2011 kl. 14:17 diff hist +52 N Fil:Fig531-533.png Lasteprofil K og det utvidede lastreprofil (stiplet) siste
- 14:166. sep. 2011 kl. 14:16 diff hist +23 N Fil:Fig531-532.png Det normale lasteprofil siste
- 14:166. sep. 2011 kl. 14:16 diff hist +18 N Fil:Fig531-531.png Simulering av A-96 siste
- 14:166. sep. 2011 kl. 14:16 diff hist +29 N Fil:Fig531-530.png Målevogn med roterende laser siste
- 14:156. sep. 2011 kl. 14:15 diff hist +55 N Fil:Fig531-529.png Avstand til plattform når sporet ligger med overhøyde siste
- 14:156. sep. 2011 kl. 14:15 diff hist +54 N Fil:Fig531-528.png Høyde til plattform når sporet ligger med overhøyde siste
- 14:156. sep. 2011 kl. 14:15 diff hist +33 N Fil:Fig531-527.png Plattform mot spor med sporveksel siste
- 14:146. sep. 2011 kl. 14:14 diff hist +44 N Fil:Fig531-526.png Plattform mot spor som delvis ligger i kurve siste
- 14:146. sep. 2011 kl. 14:14 diff hist +26 N Fil:Fig531-525.png Plattform mot spor i kurve siste
- 14:136. sep. 2011 kl. 14:13 diff hist +19 N Fil:Fig531-524.png Portåpning i kurve siste
- 14:136. sep. 2011 kl. 14:13 diff hist +53 N Fil:Fig531-523.png Avstand til master og andre gjenstander for A-85/96/C siste
- 14:126. sep. 2011 kl. 14:12 diff hist +53 N Fil:Fig531-522.png Fritt profil for strømavtaker og minste tverrsnitt E siste
- 14:126. sep. 2011 kl. 14:12 diff hist +32 N Fil:Fig531-521.png Fritt rom for bruk av sporrenser siste
- 14:126. sep. 2011 kl. 14:12 diff hist +40 N Fil:Fig531-520.png Begrensninger mellom og utenfor skinnene siste
- 14:116. sep. 2011 kl. 14:11 diff hist +10 N Fil:Fig531-519.png Sporrennen siste
- 14:116. sep. 2011 kl. 14:11 diff hist +31 N Fil:Fig531-518.png Minste tverrsnitt for nye baner siste
- 14:106. sep. 2011 kl. 14:10 diff hist +32 N Fil:Fig531-516.png Minste tverrsnitt A-C, øvre del siste
- 14:106. sep. 2011 kl. 14:10 diff hist +33 N Fil:Fig531-515.png Minste tverrsnitt A-96, øvre del siste
- 14:106. sep. 2011 kl. 14:10 diff hist +22 N Fil:Fig531-514.png Minste tverrsnitt A-85 siste
- 14:096. sep. 2011 kl. 14:09 diff hist +19 N Fil:Fig531-513.png Konstruksjonsbredde siste
- 14:086. sep. 2011 kl. 14:08 diff hist +40 N Fil:Fig531-512.png Begrensningslinje for rullende materiell siste